Předpisy obchodu
I. OBECNÉ INFORMACE
1. Internetový obchod www.firmakora.cz provozuje firma Firma Kora Miłosz Rzepa se sídlem v Zatoru, adresa: Wadowicka 61, 32-640 Zator, zapsaná v obchodním rejstříku, NIP: 5492396962, která je prodávajícím, majitelem obchodu a správcem osobních údajů (dále jen “Obchod”).
(2) Kupujícím je osoba, která v souladu s ustanoveními těchto obchodních podmínek učinila v Obchodě objednávku (dále jen “Zákazník”).
(3) Podmínkou nákupu v Obchodě je souhlas s ustanoveními těchto obchodních podmínek (dále jen “obchodní podmínky”). Zákazník akceptuje Obchodní podmínky zaškrtnutím možnosti “Přečetl/a jsem si Obchodní podmínky a souhlasím s nimi” před odesláním objednávky.
(4) Obchod je oprávněn provést změny Obchodních podmínek ze závažných důvodů, zejména z důvodu nutnosti přizpůsobení se aktuálním právním předpisům. Změny Obchodních podmínek jsou prováděny umístěním informace o provedených změnách na internetových stránkách Obchodu s uvedením těchto změn a zasláním této informace Kupujícím, kteří jsou registrovanými zákazníky Obchodu. Změněný Provozní řád nabývá účinnosti 14 dní po dni, kdy byly změny provedeny. Objednávky podané před datem nabytí účinnosti novelizovaného Předpisu se vyřizují na základě Předpisu platného v den podání objednávky.
(5) Objednávky lze podávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, po celý rok. Zásilky jsou zasílány pouze v rámci Polska.
(6) Obchod vystaví fakturu za každou objednávku.
II. NABÍDKA OBCHODU
(1) Ceny produktů nabízených v Obchodě jsou uvedeny v polských zlotých a zahrnují veškeré daně. Cena uvedená u každého výrobku v okamžiku podání objednávky Zákazníkem je závazná.
(2) Obchod má právo měnit ceny nabízených produktů, jakož i zavádět nové produkty a stahovat stávající produkty a zavádět, rušit a měnit zásady akčních nabídek. Změny cen se nevztahují na objednávky, které zákazníci učinili dříve.
K prodeji v rámci akce je určen omezený počet výrobků. Akční nabídky nelze vzájemně kombinovat, pokud to neumožňují zvláštní pravidla dané akce. Propagační nabídky jsou zveřejněny na internetových stránkách obchodu.
III. PŘIJÍMÁNÍ OBJEDNÁVEK
(1) Prodej se uskutečňuje na základě řádně ukončeného procesu objednávek v souladu s jednacím řádem.
(2) Objednávky jsou přijímány pouze prostřednictvím internetových stránek obchodu.
(3) Podáním objednávky se rozumí vyplnění objednávkového formuláře umístěného na internetových stránkách Obchodu a akceptace Obchodních podmínek.
(4) Po odeslání objednávky obdrží zákazník automatickou zpětnou vazbu potvrzující, že objednávka byla přijata a bude předána k vyřízení. Pokud není objednávka potvrzena, znamená to, že objednávka nemusela být předána k vyřízení.
(5) Objednávka je pro zákazníka závazná jako nabídka od okamžiku jejího podání, pokud:
a) zákazník vyplnil v souladu s pokyny všechna pole objednávkového formuláře označená jako nezbytná k vyplnění a odeslal objednávku v souladu s postupem dostupným na internetových stránkách obchodu a
b) Zákazník přijal Pravidla v souladu s informacemi uvedenými na internetových stránkách Obchodu a
c) Obchod neprodleně potvrdil přijetí objednávky a předal ji k vyřízení.
(6) Obchod si vyhrazuje právo odmítnout nebo zrušit vyřízení objednávky Zákazníka, který si objednané zboží předem nevyzvedl, včas nezaplatil za objednané zboží nebo pokud pravost objednávky vzbuzuje důvodné pochybnosti. O odmítnutí nebo zrušení objednávky bude Zákazník informován e-mailem na e-mailovou adresu, kterou uvedl při zadání objednávky.
(7) Objednávka bude vyřízena za předpokladu, že zboží je na skladě. Pokud zboží, které je předmětem objednávky, není na skladě, Obchod kontaktuje Zákazníka, a to elektronicky na e-mailovou adresu nebo telefonicky na telefonní číslo, které Zákazník uvedl při podání objednávky, za účelem stanovení dalšího postupu ohledně objednávky.
(8) Obchod považuje za závaznou dodací adresu, na kterou má být objednané zboží dodáno, uvedenou zákazníkem při objednávce. Na žádost Zákazníka je možné dodací adresu změnit před předáním objednávky kurýrovi. Po předání objednávky kurýrovi již není možné dodací adresu měnit.
(9) Pokud bylo zboží odesláno na dodací adresu uvedenou Zákazníkem a bylo na této adrese převzato, považuje se za řádně doručené.
IV. ZPŮSOBY PLATBY
- Platba za zboží se provádí formou:
(a) platbou předem;
b) na dobírku
(2) Datem platby v případě převodu je datum připsání částky na bankovní účet obchodu. Převody se provádějí na účet Obchodu u Alior Bank číslo 72 2490 0005 0000 4530 6464 5794.
V. VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
(1) Objednávky jsou přijímány k vyřízení v pracovní dny podle způsobu platby zvoleného Zákazníkem:
(a) na dobírku – následující pracovní den po odeslání objednávky;
b) převodem formou zálohy – následující pracovní den po připsání platby za objednané zboží.
(2) Objednávky jsou doručovány na území celého Polska, a to způsobem, který si Zákazník vybere z nabídky na webových stránkách Obchodu.
(3) Zákazník bude informován o fázích objednávky e-mailem na e-mailovou adresu, kterou uvedl při podání objednávky.
(4) Maximální doba realizace zakázky je 30 pracovních dnů od data přijetí objednávky.
Za datum splnění objednávky se považuje datum předání objednávky kurýrovi. Ustanovení tohoto odstavce se nevztahují na zákazníky, kteří jsou spotřebiteli.
- V případě Zákazníka, který je spotřebitelem, obdrží spolu se zbožím písemné potvrzení o uzavření smlouvy, ve kterém je uvedeno zejména datum, strany, předmět a cena.
(7) Zákazník by měl při převzetí zboží za přítomnosti kurýra zkontrolovat jeho stav, aby zjistil, zda zboží nebylo během přepravy mechanicky poškozeno.
VI. NÁKLADY DORUČENÍ
(1) Náklady na dodání zboží a další náklady přijaté v objednávkovém formuláři nese zákazník.
- Náklady na dodání zboží a další náklady vzniklé zákazníkovi budou uvedeny v objednávkovém formuláři a připočteny k platbě za zboží.
VII. REKLAMACE A VRÁCENÍ ZBOŽÍ
(1) Obchod je povinen dodat Zákazníkovi zboží bez vad. V případě vady objednaného zboží má Zákazník právo na reklamaci.
(2) Reklamace se uplatňuje e-mailem na e-mailovou adresu (firmakora.mr@gmail.com), přičemž do předmětu e-mailu je třeba napsat “Reklamace”. K zaslanému e-mailu je třeba přiložit vyplněný reklamační formulář. V reklamačním formuláři musí být uvedeno jméno a příjmení nebo název a adresa zákazníka, telefonní číslo a číslo faktury, popsán předmět reklamace a preferovaný způsob řešení reklamace.
(3) Obchod odpovídá na stížnosti e-mailem na e-mailovou adresu, ze které byla stížnost odeslána, a to do 30 dnů od jejího obdržení.
(4) Reklamace týkající se mechanického poškození způsobeného během přepravy se posuzují pouze v případě, že je zboží při převzetí zkontrolováno za přítomnosti kurýra. Podmínkou pro uznání tohoto typu reklamace je sepsání reklamačního protokolu s kurýrem, ve kterém je popsán typ poškození. Reklamační protokol by měl být opatřen podpisem a razítkem kurýra a měl by obsahovat čitelné údaje umožňující kontaktování kurýra. Doporučuje se také pořídit fotografie zobrazující poškození. Ustanovení tohoto odstavce se nevztahují na zákazníky, kteří jsou spotřebiteli. 5. V případě, že zákazník podá stížnost, je třeba ji vyřídit.
- Zákazník je povinen vrátit zboží řádně zabezpečené a zabalené do obchodu na vlastní náklady.
- V případě uznání reklamace Obchod vrátí Zákazníkovi veškeré platby, které Zákazník uhradil, včetně nákladů na doručení zboží, a to do 14 dnů od převzetí zboží. Platba se vrací stejným způsobem platby, který Zákazník použil, zejména bankovním převodem na Zákazníkem uvedený účet nebo poštovní poukázkou na Zákazníkem uvedenou adresu.
VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
(1) Kupující, který je spotřebitelem, může odstoupit od smlouvy uzavřené s Obchodem bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Pro dodržení lhůty stačí zaslat prohlášení před jejím uplynutím. Prohlášení o odstoupení od smlouvy je třeba zaslat na adresu Obchodu nebo elektronicky na e-mailovou adresu (firmakora.mr@gmail.com).
(2) V případě odstoupení od smlouvy elektronicky Obchod neprodleně potvrdí přijetí prohlášení o odstoupení od smlouvy. Potvrzení se provádí e-mailem na e-mailovou adresu, ze které bylo prohlášení o odstoupení od smlouvy odesláno.
(3) Zboží by mělo být vráceno do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy na adresu Obchodu. Pro dodržení lhůty postačí zaslat zboží zpět před jejím uplynutím.
(4) Obchod vrátí zákazníkovi všechny platby, které zákazník uhradil, včetně nákladů na dodání zboží, a to do 14 dnů ode dne převzetí zboží nebo předložení dokladu o jeho vrácení, podle toho, která skutečnost nastane dříve. Platba bude vrácena stejným způsobem platby, jaký použil Zákazník, zejména bankovním převodem na účet uvedený Zákazníkem nebo poštovní poukázkou na adresu uvedenou Zákazníkem. Pokud si Zákazník zvolil jiný způsob doručení než nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Obchodem, není Obchod povinen uhradit Zákazníkovi dodatečné náklady, které Zákazníkovi vznikly.
(5) Zákazník je povinen vrátit zboží řádně zabezpečené a zabalené do obchodu na vlastní náklady. Zákazník odpovídá za případné snížení hodnoty zboží v důsledku jeho používání nad rámec toho, co je nezbytné ke zjištění jeho povahy, vlastností a funkčnosti.
(6) Ustanovení týkající se spotřebitele v této kapitole se vztahují na fyzickou osobu, která uzavírá s Obchodem smlouvu přímo související s jejím podnikáním, pokud je z obsahu smlouvy zřejmé, že pro ni nemá profesionální charakter, zejména vyplývající z předmětu její podnikatelské činnosti zveřejněného v Centrální evidenci ekonomických činností a informací.
(7) Právo na odstoupení od smlouvy se nepřiznává v případech uvedených v článku 38 zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů (tj. sbírka zákonů z roku 2020, položka 287, v platném znění).
IX. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
(1) Osobní údaje Zákazníka jsou chráněny v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů Obchodu a v souladu s ustanoveními zákona o ochraně osobních údajů ze dne 10. května 2018 (tj. Sbírka zákonů 2019, částka 1781, v platném znění) a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (Úřední věstník EU L 2016, č. 119, s. 1).
(2) Zákazník souhlasí s tím, že obchod může zpracovávat jeho osobní údaje uvedené v registračním formuláři za účelem vyřízení objednávky.
(3) Zákazník může souhlasit s tím, aby Obchod zpracovával jeho osobní údaje uvedené v registračním formuláři pro marketingové účely, a může souhlasit se zasíláním obchodních informací od Obchodu prostřednictvím elektronické komunikace a pošty.
(4) Osobní údaje Zákazníka jsou zpracovávány za účelem vyřízení objednávky, a pokud k tomu Zákazník udělil samostatný souhlas – také pro marketingové účely nebo za účelem zasílání obchodních sdělení prostřednictvím elektronické komunikace a pošty. Poskytnutí osobních údajů Zákazníkem je dobrovolné, avšak nezbytné pro účely vyřízení objednávky. Základem pro zpracování osobních údajů Zákazníka je čl. 6 odst. 1 písm. a) a b) obecného nařízení o ochraně osobních údajů.
(5) Zákazník má právo požadovat přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu, výmaz nebo omezení jejich zpracování, jakož i právo na jejich přenositelnost a právo kdykoli odvolat souhlas s jejich zpracováním, aniž by byla dotčena slučitelnost se zpracováním prováděným na základě souhlasu před jeho odvoláním. Kromě toho má zákazník právo vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů a právo podat stížnost předsedovi Úřadu pro ochranu osobních údajů.
(6) Osobní údaje zákazníka jsou uchovávány po dobu trvání objednávky a po dobu povinné archivace v souladu s platnými právními předpisy. Osobní údaje Zákazníka mohou být dále v rozsahu nezbytném pro účely uvedené v bodě 4 výše zpřístupněny dalším subjektům (např. finančnímu úřadu), jakož i externím poskytovatelům služeb Obchodu (např. subjektům poskytujícím účetní, poradenské nebo IT služby).
(7) Správce osobních údajů lze kontaktovat na adrese Obchodu nebo na e-mailové adrese (firmakora.mr@gmail.com).
X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
(1) Spory vzniklé v souvislosti se smlouvou uzavřenou na základě těchto obchodních podmínek budou v první instanci řešeny smírně. Pokus o mimosoudní řešení sporů, včetně vyřizování stížností a reklamací, lze učinit na e-mailové adrese (firmakora.mr@gmail.com).
Pokud se nepodaří dosáhnout smírné dohody, budou spory vzniklé v souvislosti se smlouvou uzavřenou na základě těchto Podmínek řešeny příslušným soudem. Ve věcech proti zákazníkovi, který je spotřebitelem, je příslušným soudem soud v místě bydliště zákazníka, v ostatních případech je příslušným soudem soud v místě sídla obchodu.
(3) Ve věcech neupravených v Obchodních podmínkách se použijí ustanovení zákona ze dne 23. dubna 1964 – občanský zákoník (tj. sbírka zákonů z roku 2020, položka 1740, v platném znění), zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů (tj. sbírka zákonů z roku 2020, položka 287, v platném znění) a dalších platných právních předpisů.
(4) Veškeré fotografie, design, kresby, ikony, popisy a další informace obsažené na webových stránkách obchodu jsou chráněny autorským právem. Jakékoli jejich kopírování v celku nebo po částech, jakož i jejich používání, je bez předchozího písemného souhlasu obchodu zakázáno. Názvy, grafické symboly a ochranné známky nabízených značkových výrobků jsou majetkem obchodu, zatímco názvy, grafické symboly a ochranné známky ostatních výrobků jsou majetkem jejich výrobců a jsou použity pouze pro informační účely.